Secretara, directorul si promovarea in internet

Morala : Nu lasati incompetenta angajatilor sa afecteze bunul mers al firmei.

M-am hotarat sa va scriu acest articol din ipostaza agentului de vazari care depasit la un anumit moment de ridicolul si comicul situatiei simte nevoia sa isi puna palaria pe cap, sa inchida biroul si sa plece intr-un concediu prelungit.

Este clar ca zilnic intrand in contact cu un numar ridicat de persoane, sansa sa dai peste comic de situatie este foarte mare. In randurile ce urmeaza am sa va povestesc o intamplare pe care am patit-o in munca mea de agent de vanzari al serviciului de promovare prin optimizare site.

Bunoara o discutie normala decurge, dupa prezentarile de rigoare, in genul:

- ... as dori sa va prezint serviciul nostru de optimizare site si sa va arat eventual ce am lucrat pentru clientii nostri... la care persoana de la capatul celalalt al firului ori cere pe mail prezentarea ori pune o serie de intrebari pentru a intelege mai usor ce doresc eu de fapt si cu ce as putea sa-i ajut.

Asta e cazul normal, clasic. Dar exista si situatii in care te lovesti ori de un serviciu de marketing total neavizat si dezinteresat de interesul firmei pe care o reprezinta si care iti arunca un grabit "trimiteti pe mail" pentru a se putea reintoarce cat mai repede la jocul sau discutia telefonica pe care am avut tupeul sa o intrerup ori mai poti intalni genul de secretara acra si gretoasa care iti spune ca nu au nevoie de nimic inainte ca tu sa-i spui ce ai de oferit sau ca d-nul director care are un nume secret ce nu poate fi divulgat nimanui este plecat in China si se va intoarce peste 10 ani. Experienta a dovedit ca au existat cazuri in care respectivele secretare sau servicii de marketing au fost penalizate de management atunci cand acestea au aflat ca nu au procesat si inaintat studierii o oferta perfect viabila si propice dezvoltarii afacerii.

Prin aceasta doresc sa trag un semnal de alarma pentru toti acei manageri care nu sunt atenti la acest lucru si pot pierde oferte si propuneri interesante din cauza unor incompetenti. Oricum cazul care urmeaza nu intra in aceasta categorie.

Exemplu:

Sun o firma si ma prezint cerand sa vorbesc cu cineva de la marketing. La celalalt capat al firului o voce plictisita imi raspunde in sila un "deeeeaaaa".

Inghit in sec si ma pregatesc de atac dupa schema 4.2.7 din capitolul 2000 a manualului agentului de vanzari care se intituleaza: secretara acra vs. agentul de vanzari fara sanse.

Persoana de la celalat capat al firului ma interpeleaza cu un: "pentru ce doriti sa vorbiti?". Ii explic ca as dori sa-i fac o oferta de optimizare site ca sa-si promoveze mai bine afacerea pe net si sa beneficieze de avantajele acestuia. Mormaie un "ihi" dupa care imi zice ca trebuie sa vorbesc cu sefu. Ii spun ca este minunat, dupa care imi zice ca de fapt nimeni nu poate vorbi cu sefu. Ii cer o adresa de mail si imi spune ca e secreta; buimac o intreb daca pot sa-i dau pe fax-zice ca da, asa ca eu fericit o intreb in atentia cui. Raspunsul vine scurt: "este secret si acest lucru".

Ma gandesc daca am sunat la NASA si apoi incerc sa-mi dau seama ce scria in acel utopic ghid al vazatorului in aceste cazuri extreme si negasind decat pagini albe o intreb pe duduie care e sansa ca sefu "sa afle de oferta mea de optimizare site si cum ca vroiam sa le repozitionez siteul pe Google pe prima pagina si si..., la care o aud in telefon tipand: "Sefuuuu... e unu' la telefon de la gogle care vrea sa ne bage internet...". Stupefiat tip si eu la randul meu ca nu sunt de la internet si nici de la cablu si tot ce vroiam era sa prezint o oferta de optimizare site si promovare site pe internet. Un glas ragusit se aude din fundal: "spune-i ca nu ne trebuie nici un internet ca avem unu si ne ajunge... si nici goggle nu ne trebuie... "

Ii multumesc tonului - pentru ca duduia inchisese deja telefonul - si ma duc pe balcon sa ma racoresc.

Ma gandesc apoi cum se plange el ca nu-i merge afacerea si e criza si ar face orice sa mearga un pic mai bine... mai putin sa asculte cum!